روش نصب برنامه بر روی گوشی های سیمبین


برای نصب برنامه در داخل گوشی احتیاج به فایل اصلی برنامه در موبایل داریم که اینکار از 4 طریق ممکنه.

1: Cable
2: Bluetooch
3:Infrared
4:CardReader/Writer
فرقی نمیکنه از کدوم یک از این 4 ابزار استفاده میکنید مهم اینه که برنامه داخل گوشیتون در یک فولدر مشخص باشه,
خوب! برنامه ها به صورت معمولی و از طریق گالری قابل مشاهده نیستند,چه کنیم تا عملیات نصب انجام بشه! ؟


1:به داخلFile mngr که معمولا در مسیر Menu => Tools  قرار داره برید , و به مسیری که فایل های برنامه رو در اونجا قرار دادید برید. 


 


2:سپس بر روی فایل مورد نظر کلیک کنید تا فایل باز شود و آماده ی نصب,اکنون از شما سوالی پرسیده میشود با این مضمون که مسئولیت نصب این برنامه به عهده ی خود شما هست و شما با زدن دکمه ی Yes نظر خود را برای نصب برنامه تائید میکنید.


3:در قسمت بعدی مجددا از شما تائید نصب با ذکر نام اصلی برنامه درخواست میشه(برای مثال برنامه ی Eti Camcorder آورده شده است) که در اینجا نیز تائیدخود را با زدن دکمه ی Yes عنوان کنید.



4:در این قسمت با 3 گزینه روبرو میشوید.
1: Install
2: View Certificate
3:View Details
که شما با انتخاب گزینه ی Install به راه خودتون ادامه بدین, البته لازم به ذکره که گزینه ی View Details مشخصات برنامه از جمله اسم , ورژن , سایز , گروه نصب شونده و... را نمایان میکنه.



5- در اینجا شما با 2 گزینه ی مموری تلفن و مموری کارت روبرو هستید,هر کدام از این 2گزینه را انتخاب کنید برنامه داخل آن و فضایی را در آن به خود اختصاص میدهد.



6- پس از اتمام کار نصب شما میتوانید آیکون برنامه را در منوی اصلی مشاهده و از کار با آن لذت ببرید.


>  


پایان.

سونی اریکسون دایلیو۸۱۰ای

w810iگوشی سونی اریکسون دابیو810ای تقریبا همان مشخصات دابلیو800ای دارد اما با اندکی تفاوت:

_در مشخصات ظاهری_قابلیت edge_چهار بانده بودن_سنسور سنجش نور برای نور صفحه کلید_کاهش  حافظه ی داخلی به 20 مگابایت_سرعت دهنده ی سه بعدی سخت افزاری_افزایش حداکثر حافظه ی خارجی به 4گیگ

مهتر از همه جدیدترین یسترنرم افزاری(فریمور)

مشخصات فنی:

 

مشخصات کلی

شبکه

GSM 850 / GSM 900 / GSM 1800 / GSM 1900

عرضه

2006, 1Q

جزئیات

امده

 

اندازه

ابعاد

100 x 46 x 19.5 میلی متر

وزن

99 گرم

 

صفحه ی نمایش

نوع

TFT, 256K colors

اندازه

176 x 220 پیکسل, 28 x 35 میلی متر

 

- کاغذ دیواری, screensavers

 

زنگ

نوع

پلی فونیک(40 channels), MP3

لرزاننده

بله

 

حافظه

دفترچه تلفن

1000 x 24 fields, Photo call

تماس ها

30 received, dialed and missed calls

کارت حافظه

Memory Stick Duo Pro (up to 2GB), 512 MB card included

 حافظه ی داخلی

- 20 MB shared memory

 

اطلاعات

GPRS

Class 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps

HSCSD

نه

EDGE

Class 10, 236.8 kbps

3G

نه

WLAN

نه

بلو توث

بله, v1.2

انفرا

بله

USB

بله v2.0

 

ویژگی ها

پیغام ها ها

SMS, MMS, Email, Instant Messaging

Browser

WAP 2.0/xHTML, HTML (NetFront)

بازی

بله + downloadable

رنگ ها

Satin Black, Fusion White

دوربین

2 MP, 1632x1224 pixels, autofocus, video, flash

 ویژگی های اضافی

- MP3/AAC/MPEG4 player
- Video player
- Java
- T9
- FM radio with RDS
- Image viewer
- Picture editor
- Organiser
- Voice memo
- SyncML
- Built-in handsfree

 

باطری

 

Standard battery, Li-Ion

Stand-by

Up to 350 h

مدت مکالمه

Up to 8 h

 

 

 

 

 

سونی اریکسون دابلیو ۸۰۰ای

w800iw800iگوشی جدید کمپانی سونی اریکسون می باشد که دارای 99 گرم وزن 38 مگابایت حافظه بعلاوه ی 512مگابایت کارت حافظه و دوربینی با 2 مگاپیکسل وپیکسل 1632X1224می باشد و جالب تر از همه دارای قابلیت پیشرفته ی واکمن موزیک می باشد.
W800
گوشی جدیدی می‌باشد که در ماه اخیر به بازار ایران عرضه شد. این گوشی در مقایسه با مدلK750 تغییرات جزئی دارد که این تغییرات در ذیل آمده است:
هر دو گوشی دارای باتری،صفحه نمایش مشابه و 2GB حافظه می‌باشند با این تفاوت که W800i دارای یک کارت حافظه ‌512MB می‌باشند که به همراه گوشی تحویل داده می‌شود. دو گوشی تغییرات جزئی با یکدیگر دارند که با عث می‌شوند انتخاب یکی از این دو برای شما مشکل گردد.
تفاوت‌های ظاهری:
مشخصه ی ظاهری اصلی این گوشی رنگ نارنجی ان می باشد و از نظر صفحه کلید کلید های W800 مقداری سفت‌تر ازK750 می‌باشد. تفاوت دیگر W800 این است که دارای هدست‌های استریو می‌باشدوکابل‌های هدستW800 دارای جکی در قسمت میکروفون می‌باشد که شما می‌توانید سوکت هدست را در‌آورده و سوکت هدست انتخابی خود را وارد نمائید و از هدست دلخواه خود استفاده نمائید.
مشخصات واکمن موزیک:
همانند K750، دکمه‌های اختصاصی Play/Pause در سمت چپ و بالای W800 کار شروع و اتمام موسیقی را انجام می‌دهند. این کلیدها هنکامی که صفحه کلید قفل باشند و هدست به گوشی متصل باشد نیز کاری می‌کنند. هنگامی که هدست موجود نباشد نیز می‌توان موسیقی را از طریق بلندگوهای خود گوشی، گوش داد. کیفیت صدا چندان عالی نیست ولی هنگامی که هدست همراه ندارید برای گوش دادن موسیقی مناسب است.
شما هر گاه بخواهید می‌توانید ترک‌های موسیقی را به پلی‌لیست اضافه نمائید ولی هنگامی که شما دستور مرتب کردن ترک‌ها را بر اساس نام خواننده یا نام ترک می‌دهید پس از انتخاب دیگر راهی برای تغییر دستور مرتب کردن ندارید و بایستی مجددا پلی‌لیست را بسازید. پلی‌لیست و فایل‌های موزیک قابلیت ارسال از طریفBluetooth،IR،email یا MMS را نیز دارا می‌باشند.
تنها چیزی که من را نگران می‌کرد این بود که فعال بودن والکمن چه تاثیری بر سرعت سایر فعالیت‌ها هنگامی که موزیک در حال پخش شدن است داردو خوشحال هستم که بگویم برای این مسئله چاره اندیشی خوبی شده است. در واقع تنها هنگامی موزیک متوقف می‌شود که عکسی که توسط دوربین گرفته شده است در حال ذخیره‌شدن باشد و پس از ذخیره شدن،موزیک سریعا به صورت خودکار ادامه می یابد. سرعت منوها و سایر قسمت‌ها هنگامی که موزیک در حال پخش شدن است هیچ گونه تغییری نمی‌کند. در کل تجربه کار با موزیک Sony Ericsson W800 بسیار راضی کننده است.
طراحی جدید دوربین:
قسمت پشت W800 مقدرای با K750 متفاوت است. در ‌K750 از یک پوشش متحرک نسبتا بزرگ برای محافظت و فعال کردن دوربین استفاده شده است. از سوی دیگر در W800 از یک سوئیچ متحرک جالبتر استفاده شده است که مقدار کمی جابجا می‌شود و لنز به اندازه پوشش محافظت کننده درآمده است. این کار باعث شده است که W800 کمی باریکتر شود. حرکت دادن سوئیچ لنز باعث فعال شدن خودکار دوربین می‌شود و چراغی که دور دکمه شاتر روشن می‌شود نشان می‌دهد که دوربین آماده گرفتن عکس می‌باشد.
همانند K750،W800 نیز برای گرفتن عکس باید به صورت افقی قرار گیرد. این کار آنرا شبیه به یک دوربین تمام عیار من‌نماید. دکمه شاتر نیز طوری طراحی شده است که به راحتی در دسترس انگشت دست راست قرار می‌گیرد با فشار دادن دکمه درنیمه را عمل فوکوس مقدماتی صورت می‌گیرد و با طی کردن نیمه دیگر ،عکس گرفته می‌شود.
مزیت‌ها و نتیجه گیری:
هنگامی که شما W800 را روشن می‌کنید منویی برای شما به نمایش درمی‌آید که شما نوع شروع کارتان را انتخاب نمائید. این کار مزایایی دارد ولی به نظر می رسد که این ویژگی در بعضی اوقات باعث ناراحتی استفاده کننده گان می‌شود.
W800
در آزمایش باتری توانایی صحبت تا 10.5ساعت را دارا است و این 45 دقیقه بیش از توانانی ‌K750 می‌باشدو همانطور که می‌دانید توانایی صحبت بیش از 10 ساعت یک امتیاز بسیار عالی می‌باشد. سونی‌اریکسون همینطور عنوان کرده است که W800 توانایی پخش موزیک تا بیش از 30 ساعت را هنگامیکه تلفن خاموش است و با تلفن روشن تا 15 ساعت را دارا است که این نسبت به توانایی این گوشی در زمان صحبت اصلا بعید نیست. در مورد تفاوت دیگر این دو گوشی تم‌های این دو گوشی می‌باشد که همه تم‌هایW800 مرتبط با موزیک می‌باشد و رنگ آنها از نارنجی دیفالت مرتب شده است. تم والکمن جالبتر و تیره‌تر از Equalizer و تمرSound wave می‌باشد. تم چهارم،تکنو،نیز موجود می‌باشد و شما به راحتی می توانید تمهای جدید را از اینترنت دانلود و نصب نمائید.
W800
گوشی عالی است که دارای دوربین و رابط کاربر عالی می‌باشد و برای صحبت در بیش از 10.5 ساعت طراحی شده است و دارای بهترین پخش موزیکی می‌باشد تا به حال دیده شده است. اگر به دنبال گوشی موبایلی با دوربین و پخش موسیقی عالی هستید در حال حاضر چیزی بهتر ازSony Ericsson W800 پیدا نخواهید کرد.

سونی اریکسون کا۷۵۰ای

معرفی و مرور کامل گوشی SE K750

 کیفیت ساخت:

کیفیت ساخت در K750i بسیار عالی است. از آنجا که هیچ بخش متحرک یا کاور قابل تعویض در گوشی وجود ندارد، بدنه گوشی بسیار صلب ، محکم و ماندگار به نظر می رسد. درب روی باتری نیز ، به خوبی در جایش محکم می شود ، البته نه به حدی که در باز کردن آن دچار مشکل شوید !
عمر باتری:

K750i در هر بار شارژ ، کاملا به نوع استفاده از گوشی وابسته است. خود باتری از نوع پلیمر لیتیوم (Lithium-Polymer) و دارای حجم 900mAh می باشد. سونی اریکسون اعلام کرده است ، این باتری برای 400 ساعت حالت StandBy و 9 ساعت مکالمه دوام خواهد داشت ، اما در دنیای واقعی، من مجبور بودم هر 2 روز و نیم، باتری را به طور کامل شارژ کنم. این میزان عمر باتری برای 30 دقیقه مکالمه، 30 دقیقه کار با منوها و تنظیمات ، و حد کمی از بازی و گوش دادن به موسیقی یا رادیو در هر روز ، کافی خواهد بود.

کیفیت و قابلیت های دوربین:

بدون شک، جواهر درخشان تاج K750i ، دوربین 2 مگاپیکسلی از نوع CMOS Sensor آن است. لنز دوربین با گشودن درپوش پشت گوشی، نمایان می گردد و به محض انجام این کار برنامه مربوط به دوربین، که شباهت بسیاری به نرم افزار دوربین های Cyber-Shot سونی دارد، فعال می گردد.

به طور پیش فرض دوربین عکس هایی با ابعاد 1632x1224 پیکسل می گیرد ولی می توانید به طور دستی ابعاد 640x480 و 160x120 پیکسل را نیز انتخاب کنید. اما ای کاش انتخاب گسترده تری برای رزولوشن عکس ها، خصوصا مابین دو گزینه اول، وجود می داشت.

اکثر گوشی های ساخت ژاپن (مانند Sharp یا NEC) گزینه های متعددی برای ابعاد عکس های گرفته شده، در اختیار شما قرار می دهند. یک انتخاب برای ابعاد عکس های 1.3 مگاپیکسلی (1280x960)، گزینه مطلوبی برای اضافه شدن به لیست اختیارات دوربین K750i بود. دو سطح Normal و Fine برای کیفیت عکس ها قابل انتخاب اند. دوربین قابلیت زوم دیجیتال 4 برابر را داراست، البته این زوم تنها با کشیدن ابعاد تصویر موجود بزرگنمایی انجام می دهد، و الگوریتم های نرم افزاری بهینه سازی تصویر پس از زوم دیجیتال، تنها تاثیر اندکی در بهبود کیفیت تصویر بزرگ شده دارند.

K750i دارای 34 مگابایت حافظه داخلی است و یک کارت حافظه 64 مگابایتی از نوع Memory Stick Duo نیز جهت ذخیره سازی عکس ها (و موسیقی و ..) به همراه آن ارائه می گردد. با توجه به اینکه عکس های 2 مگاپیکسلی با کیفیت بالا، هر کدام حجمی مابین 200 تا 500 کیوبایت اشغال می کند، در نظر گرفتن یک اسلات کارت حافظه برای اضافه کردن حافظه دستگاه بسیار منطقی است.

با توجه به ساختار فوکوس خودکار (Auto-Focusing) که در دوربین گوشی تعبیه شده، برای گرفتن عکس دکمه شاتر را ابتدا تا نیمه فشار می دهیم و پس از اعمال فوکوس خودکار (شنیده شدن صدای Beep)، برای گرفتن عکس دکمه را به طور کامل می فشاریم. یک لامپ فلاش برای روشن کردن محیط های تاریک در پشت گوشی جاسازی شده و میزان روشنایی که توسط فلاش ایجاد می گردد، در 5 سطح (level) قابل تغییر است.

بالانس سفیدی (White Balance) برای تعیین میزان تاثیر محیط پیرامون دوربین بر نورعکس، قابل تنظیم است. تایمر زمان سنج (Delay Timer) برای گرفتن عکس از خود، حالت "Burst Shooting" برای گرفتن 4 تصویر در یک صحنه و حالت "Panorama" برای ترکیب سه عکس با هم، و ایجاد یک تصویر پانورامای با عرض زیاد از جمله دیگر قابلیت های دوربین K750i است. در حالت ضبط فیلم شما می توانید فیلم هایی با ابعاد 176x144 پیکسل و با نرخ 10 فریم در ثانیه ذخیره کنید.

تصاویر ویدیویی می توانند به اندازه های خاص MMS محدود شوند. امکان ضبط فیلم به مدت نامحدود (بسته به میزان حافظه خالی) وجود دارد. متاسفانه در هر دو حالت عکاسی و فیلم برداری، صدایی که هنگام فوکوس خودکار، فشردن دکمه شاتر و یا شروع ضبط فیلم از اسپیکر پخش می شود، به طور پیش فرض با صدای بالا پخش می شوند، و نمی توان آنها قطع کرد یا ولوم صدای پخش شده را کاهش داد.

ترجمه: احسان مرادی

تصاویر: لیست کامل تصاویر



سایر قابلیت های گوشی:

مدیا پلیر برای پخش موسیقی و فیلم – مدیا پلیر تعبیه شده در K750i امکان پخش قالب های WAV ، MP3 ، MP4 و 3GP را برای شما فراهم می کند.

این مدیا پلیر از Playlist های چندگانه، تکرار موسیقی، پخش اتفاقی و نیز یک اکولایزر برای تغییر سطوح Bass و Treble پشتیبانی می کند. دکمه Play/Stop که در کنار گوشی تعبیه شده به شما اجازه می دهد بدون وارد شدن به منوهای برنامه ، موسیقی را قطع و یا مجددا پخش کنید.

رادیو FM با پشتیبانی از RDS – رادیوی FM استریوی تعبیه شده در K750i امکان ذخیره سازی 20 فرکانس را جهت دسترسی سریع به کانال های مخابراتی ممکن می سازد. تکنولوژی RDS به شما اجازه می دهد، اطلاعاتی همچون نام ایستگاه رادیویی و مشخصات موسیقی در حال پخش را بر روی صفحه نمایش گوشی مشاهده کنید.

هندزفری استریو ، که همراه گوشی ارائه می گردد، در صورت اتصال به دستگاه به عنوان آنتن گیرنده رادیو نیز عمل خواهد کرد .مرورگر WAP 2.0 – این مرورگر که برای K750i در نظر گرفته شده است، توانایی نمایش صفحات وب در قالب های xHTML و WML را داراست.

در صورت تجهیز به ارتباط GPRS این مرورگر با سرعت و انعطاف تمام شما را به دنیای WAP متصل می سازد . این مرورگر امکان ذخیره صفحات وب را برای شما مهیا می سازد . برنامه ها و بازیهای MIDP 2.0 Java - پشتیبانی از MIDP 2.0 ، برنامه ها و بازیهای پیشرفته تری را نسبت به نسخه های پیشین برایتان به ارمغان می آورد . بازیهایی که همراه گوشی هستند ، از بهترین ها نمی باشند اما گوشه ای از توانایی های گرافیکی K750i را به نمایش در می آورند.

بازی Tennis سه بعدی که همانند مدل های قبلی سونی اریکسون به همراه K750i نیز ارائه شده ، گرافیک سه بعدی که برای یک گوشی تا حدودی خوب به نظر می رسد ، ارائه می دهد . بازیها و برنامه های جاوای جدید را می توانید از طریق WAP و یا سایت های اینترنتی دانلود کرده و به گوشی منتقل کنید .ارگانایزر – برنامه تقویم به شما امکان نوشتن یادداشت برای هر روز را می دهد و میتوانید برای نوشته های خود ، آلارم یادآوری کننده (Reminder Alarm) در زمان مشخص، ایجاد کنید. علاوه بر این ماشین حساب ، زنگ صبحگاهی ، دفتر یادداشت و لیست کارها (Task List) نیز در دسترس شما قرار دارند.

مشکلات خاص:

هندزفری (طول و محل اتصال به گوشی) – طراحی هندزفری استریویی که به همراه K750i عرضه می گردد، همانند بهترین های بازار نیست. طراحی به گونه ای است که میکروفون کوچک که گوشی سمت راست هندزفری نیز به آن وصل شده در یک سو قرار گرفته و هر دو کابل که به گوشی سمت چپ هندزفری رفته اند به همراه بست اتصال به پیراهن و همین طور پورت اتصال هندزفری به دستگاه در سوی دیگر قرار گرفته اند. این به آن معناست که بست اتصال به پیراهن پایین تر از میکروفون قرار می گیرد، و این حالت باعث می شود که میکروفون، گوشی سمت راست هندزفری از گوش خارج کند.

این مشکل واقعا آزاردهنده است و من اکثر اوقات برای مکالمه از گوشی سمت چپ هندزفری استفاده می کردم و البته عملا گوش دادن به موسیقی یا رادیو با K750i را کنار گذاشتم (قطعا درک می کنید که گوش دادن به MP3 استریو تنها با یکی از گوشی های هندزفری زجرآور است !!). خصوصا در زمانیکه در حال راه رفتن هستید، احساس خواهید کرد که گوشی سمت راست هندزفری می خواهد از گوشتان بیرون بیاید ...

وارد کردن / خارج کردن کارت حافظه – طراحی اسلات کارت حافظه طوری است که به خاطر باریک بودن فضای اطراف شکاف، کسی به راحتی نمی تواند کارت را با دست خارج کند. به طور عادی برای خارج کردن کارت حافظه، کافیست یک فشار کوچک بر روی آن وارد کنید تا یک صدای کلیک شنیده شود و کارت از جای خود بیرون آید. به خاطر کوچک بودن فضای اسلات، فشار وارد کردن بر انتهای کارت توسط ناخن، تا حدودی سخت است. من چند بار حین خارج کردن آن از اسلات، کارت حافظه را زخمی کردم.

 

 

نوکیا ان ۹۰

Nokia N90

         

Nokia N90یکی از جدیدترین گوشی های موبایل Nokia و از سریSmart Phone ها (تلفن هوشمند) می باشد که به تازگی وارد بازار ایران شده است . این سری از گوشی ها که به N-series معروف هستند با مدل N70 شروع و به N91 ختم می شود . به جرات می توان گفت که N90 با گوشی های همرده ی خودش بسیار متمایز است . اولین تفاوت را می توان دقت بالای تصویر N90 نسبت به مدل های قبلی عنوان کرد که باعث شده است نرم افزارهای گوشی تغییراتی پیدا کنند.
طرح N90 در واقع طراح پیشرفته ی Nokia 6260 می باشد. Nokia این گوشی را با بدنه ی تا شو و دوربین قابل چرخش در بالای بدنه طراحی کرده است و می توان گفت در زمینه ی طراحی تا زمانی که کمپانی دیگری به طراحی گوشی با چنین ویژگی هایی نپردازد N90 بی‌رقیب می‌باشد. ولی بی‌رقیب بودن به این معنی نیست که این گوشی از همه جهت مناسب می‌باشد. اشتباه اصلی در طراحی کلیدهای متقاطع N90 می‌باشد که زیاد بالا قرار داده شده‌اند و هنگامی که LCD به پایین خم می‌شود انگشت‌ها برای رسیدن به این کلیدها دچار مشکل می‌شوند. سنگین‌ بودن گوشی نیز (173gr) از دیگر معایب این گوشی می‌باشد که باتوجه به طراحی خاص گوشی طبیعی می‌باشد. در N90 کلیه ی اشکالات و خطاهای 6260 رفع شده است و سعی شده است که امکانات بهبود یابد. اولین اقدام قرار دادن یک دوربین مجزا از بدنه گوشی می‌باشد. N90 دوربینی دارد که در بالای گوشی و به صورت مجزا از بدنه گوشی قرار گرفته است و قابلیت چرخش نیز دارد. اگر گوشی را به صورت عمودی نگه دارید می‌توانید دوربین را به اندازه 270 درجه به دور خودش بچرخانید. قابلیت چرخش دوربین اجازه می‌دهد که زاویه عکس را در موقعیت‌های خاص تنظیم نمایید. شما نیازی به جابه جایی خود یا گوشی ندارید،تنها باید دوربین را بچرخانید. در ضمن بلندگوها نیز در N90 تقویت شده‌اند و صدا قدری بیشتر شده است .
از نظر ابعاد, گوشی به کوچکی گوشی‌های معمولی می‌باشد (112x51x27mm) ولی هنگامی که گوشی را با سایر گوشی‌های از نوع خودش مقایسه می‌کنیم N90 بیشتر شبیه به SonyEricsson P900,P910 و مقداری بزرگ‌تر از Nokia6680/6681 می‌باشد.
همچنین نوشتن پیغام با یک دست دشوار می‌باشد و حتما باید از دو دست استفاده کرد. هنگام صحبت کردن نیز گوشی تاجلوی صورت شما می‌رسد و این یعنی گوشی از نظر ابعاد بسیار بزرگ می‌باشد.
صفحه بیرونی از قسمت بالای گوشی به صورت 360 درجه می‌‌چرخد که این امکان این گوشی را شبیه به یک دوربین فیلمبرداری کوچک کرده است. صفحه بیرونی N90، 128x128 پیکسل (28x28mm) و تعداد رنگ های آن بیشتر از 65k می‌باشد. توانایی‌های تصویری N90 منحصر به فرد می‌باشد و در این اندازه و ابعاد غیرقابل مقایسه با هیچ گوشی دیگری نمی‌باشد. قابلیت خواندن نوشته‌ها در آفتاب یکی دیگر از مزایای صفحه بیرونی این گوشی می‌باشد. طراحان قابلیت دیدن عکس‌ها، تغییر خصوصیات، خاموش کردن دستگاه، خواندن پیغام‌ها، دیدن تماس‌های ناموفق و تماس گرفتن با آنها را بدون باز کردن گوشی را تنها با استفاده از صفحه بیرونی برای مصرف کنندگان ایجاد کرده‌اند.
هنگامی که گوشی بسته است می‌توانید صدای شخص مقابل را با صدای بلند گوش دهید و با او صحبت کنید.
یک دکمه روشن و خاموش دوربین هم جهت کنترل تصاویر روی صفحه بیرونی تعبیه شده است.
نگه‌دارنده سیم‌کارت N90 با اکثر کمپانی‌ها فرق دارد و با زاویه‌ 45 درجه قرار گرفته است و مکانیزم نگه‌دارندگی خاصی دارد.
N90 دارای یک باتری Li-Lon BL-5B با ظرفیت 760MAH می‌باشد که توانایی 240 ساعت کار در حالت Standby و بالغ بر 5/4 ساعت صحبت کردن را برای شما فراهم می‌کند.
صفحه داخلی TFT و با دقت 352x416 پیکسل و با اندازه‌ 36x42mm می‌باشد . کیفیت عکس ‌در پیکسل‌های کوچک بسیار عالی می‌باشد و به جرات می‌توان گفت هیج رقیبی در زمینه کیفیت تصویر این گوشی در بین سایر گوشی ‌های موجود وجود ندارد. حتی عکس های با دقت پایین هم در این گوشی بسیار عالی و جذاب نمایش داده می شوند. 32 حالت مختلف برای نور صفحه ی نمایش از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این گوشی می باشد. ویژگی منحصر به فرد دیگر این گوشی وجود سنسور تغییر اتوماتیک نور صفحه ی نمایش می باشد . هر دو صفحه دارای قابلیت خواندن نوشته ها در زیر نور خورشید می باشند وداشتن فونتهای مخصوص به خود گوشی کلمات را خواناتر،باریکترو واضحتر کرده است .
سیستم عامل این گوشی Symbian با ورژنa8.1 می باشد. N90 از پشتیبانی Feature pacK3 برخوردار می باشد که اخرین سری از Feature pack ها می باشد که یکی از مهمترین تغییرات انجام شده روی تلفن های هوشمند می باشد.
Feature pack3 ابزار جدیدی برای ایجاد برنامه ها میباشد و طراحان Nokia سعی در سازگار نمودن برنامه های قدیمی با Feature pack3 دارند .
N90 دارای 32 مگابایت حافظه می باشد که یک کارت حافظه ی 64 مگابایتی نیز به گوشی اضافه شده است.
از معایب Nokia N90 این است که گوشی در نمایش عکس با دقت بالا restart میشود.
در اخر می توان گفت که Nokia N90گوشی جذاب با برخی ویژگی های منحصر به فرد می باشد