نوکیا ان ۹۰

Nokia N90

         

Nokia N90یکی از جدیدترین گوشی های موبایل Nokia و از سریSmart Phone ها (تلفن هوشمند) می باشد که به تازگی وارد بازار ایران شده است . این سری از گوشی ها که به N-series معروف هستند با مدل N70 شروع و به N91 ختم می شود . به جرات می توان گفت که N90 با گوشی های همرده ی خودش بسیار متمایز است . اولین تفاوت را می توان دقت بالای تصویر N90 نسبت به مدل های قبلی عنوان کرد که باعث شده است نرم افزارهای گوشی تغییراتی پیدا کنند.
طرح N90 در واقع طراح پیشرفته ی Nokia 6260 می باشد. Nokia این گوشی را با بدنه ی تا شو و دوربین قابل چرخش در بالای بدنه طراحی کرده است و می توان گفت در زمینه ی طراحی تا زمانی که کمپانی دیگری به طراحی گوشی با چنین ویژگی هایی نپردازد N90 بی‌رقیب می‌باشد. ولی بی‌رقیب بودن به این معنی نیست که این گوشی از همه جهت مناسب می‌باشد. اشتباه اصلی در طراحی کلیدهای متقاطع N90 می‌باشد که زیاد بالا قرار داده شده‌اند و هنگامی که LCD به پایین خم می‌شود انگشت‌ها برای رسیدن به این کلیدها دچار مشکل می‌شوند. سنگین‌ بودن گوشی نیز (173gr) از دیگر معایب این گوشی می‌باشد که باتوجه به طراحی خاص گوشی طبیعی می‌باشد. در N90 کلیه ی اشکالات و خطاهای 6260 رفع شده است و سعی شده است که امکانات بهبود یابد. اولین اقدام قرار دادن یک دوربین مجزا از بدنه گوشی می‌باشد. N90 دوربینی دارد که در بالای گوشی و به صورت مجزا از بدنه گوشی قرار گرفته است و قابلیت چرخش نیز دارد. اگر گوشی را به صورت عمودی نگه دارید می‌توانید دوربین را به اندازه 270 درجه به دور خودش بچرخانید. قابلیت چرخش دوربین اجازه می‌دهد که زاویه عکس را در موقعیت‌های خاص تنظیم نمایید. شما نیازی به جابه جایی خود یا گوشی ندارید،تنها باید دوربین را بچرخانید. در ضمن بلندگوها نیز در N90 تقویت شده‌اند و صدا قدری بیشتر شده است .
از نظر ابعاد, گوشی به کوچکی گوشی‌های معمولی می‌باشد (112x51x27mm) ولی هنگامی که گوشی را با سایر گوشی‌های از نوع خودش مقایسه می‌کنیم N90 بیشتر شبیه به SonyEricsson P900,P910 و مقداری بزرگ‌تر از Nokia6680/6681 می‌باشد.
همچنین نوشتن پیغام با یک دست دشوار می‌باشد و حتما باید از دو دست استفاده کرد. هنگام صحبت کردن نیز گوشی تاجلوی صورت شما می‌رسد و این یعنی گوشی از نظر ابعاد بسیار بزرگ می‌باشد.
صفحه بیرونی از قسمت بالای گوشی به صورت 360 درجه می‌‌چرخد که این امکان این گوشی را شبیه به یک دوربین فیلمبرداری کوچک کرده است. صفحه بیرونی N90، 128x128 پیکسل (28x28mm) و تعداد رنگ های آن بیشتر از 65k می‌باشد. توانایی‌های تصویری N90 منحصر به فرد می‌باشد و در این اندازه و ابعاد غیرقابل مقایسه با هیچ گوشی دیگری نمی‌باشد. قابلیت خواندن نوشته‌ها در آفتاب یکی دیگر از مزایای صفحه بیرونی این گوشی می‌باشد. طراحان قابلیت دیدن عکس‌ها، تغییر خصوصیات، خاموش کردن دستگاه، خواندن پیغام‌ها، دیدن تماس‌های ناموفق و تماس گرفتن با آنها را بدون باز کردن گوشی را تنها با استفاده از صفحه بیرونی برای مصرف کنندگان ایجاد کرده‌اند.
هنگامی که گوشی بسته است می‌توانید صدای شخص مقابل را با صدای بلند گوش دهید و با او صحبت کنید.
یک دکمه روشن و خاموش دوربین هم جهت کنترل تصاویر روی صفحه بیرونی تعبیه شده است.
نگه‌دارنده سیم‌کارت N90 با اکثر کمپانی‌ها فرق دارد و با زاویه‌ 45 درجه قرار گرفته است و مکانیزم نگه‌دارندگی خاصی دارد.
N90 دارای یک باتری Li-Lon BL-5B با ظرفیت 760MAH می‌باشد که توانایی 240 ساعت کار در حالت Standby و بالغ بر 5/4 ساعت صحبت کردن را برای شما فراهم می‌کند.
صفحه داخلی TFT و با دقت 352x416 پیکسل و با اندازه‌ 36x42mm می‌باشد . کیفیت عکس ‌در پیکسل‌های کوچک بسیار عالی می‌باشد و به جرات می‌توان گفت هیج رقیبی در زمینه کیفیت تصویر این گوشی در بین سایر گوشی ‌های موجود وجود ندارد. حتی عکس های با دقت پایین هم در این گوشی بسیار عالی و جذاب نمایش داده می شوند. 32 حالت مختلف برای نور صفحه ی نمایش از دیگر ویژگی های منحصر به فرد این گوشی می باشد. ویژگی منحصر به فرد دیگر این گوشی وجود سنسور تغییر اتوماتیک نور صفحه ی نمایش می باشد . هر دو صفحه دارای قابلیت خواندن نوشته ها در زیر نور خورشید می باشند وداشتن فونتهای مخصوص به خود گوشی کلمات را خواناتر،باریکترو واضحتر کرده است .
سیستم عامل این گوشی Symbian با ورژنa8.1 می باشد. N90 از پشتیبانی Feature pacK3 برخوردار می باشد که اخرین سری از Feature pack ها می باشد که یکی از مهمترین تغییرات انجام شده روی تلفن های هوشمند می باشد.
Feature pack3 ابزار جدیدی برای ایجاد برنامه ها میباشد و طراحان Nokia سعی در سازگار نمودن برنامه های قدیمی با Feature pack3 دارند .
N90 دارای 32 مگابایت حافظه می باشد که یک کارت حافظه ی 64 مگابایتی نیز به گوشی اضافه شده است.
از معایب Nokia N90 این است که گوشی در نمایش عکس با دقت بالا restart میشود.
در اخر می توان گفت که Nokia N90گوشی جذاب با برخی ویژگی های منحصر به فرد می باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد