بررسی موبایل های Series 60 از نظر گرافیک سه بعدی

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا مقایسه ای بین امکانات گرافیک سه بعدی در موبایل های مطرح دارای رابط کاربری series 60 انجام دهیم . مقایسه ما روی بازیهای سه بعدی ، سرعت نمایش تصاویر سه بعدی ونمایش اجسام سه بعدی چند وجهی است . موبایلهایی که در این بررسی تست شده اند مدلهای 6600 ، 6260 ، 6630 ، 6670 ، 7610 و N-gage نوکیا و همچنین موبایل SX1 شرکت زیمنس هستند .

تست بازیهای سه بعدی



در این تست چندین بازی کاملا سه بعدی انتخاب شده و روی موبایلها اجرا شده اند . همه بازیها با توابع Open GL و تکنولوژی سه بعدی آن نوشته شده بودند . به علت نبود شتاب دهنده سه بعدی سخت افزاری روی موبایل های موجود بیشتر کارهای سه بعدی نرم افزاری انجام می شود .

طبیعی است که سرعت سی پی یو در این مورد حرف اول را می زند و موبایل جدید نوکیا ( 6630 ) توانسته است با سی پی یو پر سرعت خود بدون رقیب باشد . نکته جالب این است که با وجود تبلیغات زیاد روی بازیهای سه بعدی N-gage که در حقیقت مختص بازی ساخته شده است ، این کنسول بازی کارایی زیادی ندارد و تقریبا شبیه SX1 و 6600 می باشد که جزو ضعیف ترین موبایل ها در این زمینه هستند .

 


تست سرعت پر کردن و نمایش



در این تست اشکالی مثل شکل بالا انتخاب شده و در اندازه 128x 128 تنظیم شده اند . همه شکل ها دارای حداقل دو نوع حالت ترکیب شده باهم بودند و نمودار بر اساس میلیون نقطه در ثانیه کشیده شده است . در این مورد هم مثل مورد قبل 6630 بیشترین کارایی را از خود نشان داد . 6600 کمترین کارایی را داشت .



تست توان کشیدن اجسام سه بعدی چند وجهی



در این تست شکل بالا که یک جسم ماهیچه ای است و در کشیدن آن از 4800 مثلث استفاده شده است ، بهره گرفته شده است . نرخ مورد استفاده در کشیدن نمودار هزار مثلث در ثانیه است . نتیجه این بررسی هم غیر منتظره نیست و همانطور که انتظار داشتیم باز هم 6630 کارایی بسیار بالاتری نشان داد . نکته جالب در این تست کارایی پایین SX1 است که کمترین کارایی را در بین موبایل ها داشته است .


نظرات 2 + ارسال نظر
علی دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 05:21 ب.ظ http://abehzadian.blogsky.com

سلام...
وبلاگ مفید و تخصصی شما نشان میدهد که هدفدار و دقیق و باحوصله و جدی هستید!
لطفا به گلچین دانش سری بزنید و در صورت تمایل لینک گلچین دانش را نیز در وبلاگتان قرار دهید!
یا حق.

علی دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1385 ساعت 09:01 ب.ظ http://abehzadian.blogsky.com

وبلاگتان لینک شد!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد