چند سؤال درباره تلفن همراه

اشاره :
در این بخش به چند سؤال مهم و اساسی که برای بسیاری از استفاده‌کنندگان کاربران و تلفن همراه و ‌‌PDA پیش می‌آید، جواب می‌دهیم. با این امید که بتوانیم با ادامه این مسیر جوابگوی سؤالات شما باشیم.


 § دستگاه تلفن به‌طور خودبه‌خود و ناگهانی خاموش می‌شود؟

علت این عیب در نتیجه نرسیدن برق به مدارهای تلفن حاصل می‌شود و مشکل از یکی از اجزای تلفن، باتری یا شارژر می‌باشد. قبل از این‌که تلفن را به مرکز گارانتی ببرید، موارد ذیل را بررسی کنید.

1 - باتری تلفن را به‌طور کامل و طبق دستور دفترچه راهنما شارژ نمایید. اکثر گوشی‌ها، برای بار اول شارژ به زمانی در حدود 8 تا 14‌ساعت، نیاز دارند تا عمر باتری و کارکرد آن تضمین شود و در دفعات بعد، بسته به مدل و مقدار خالی بودن باتری عمل شارژ 1 تا 4 ساعت، زمان می‌برد.

2 - باتری را خارج و دوباره سوار نمایید و دقت کنید که به درستی در محل خود قرار گرفته و اتصالات و جهت آن صحیح باشد.

3 - شارژر را بررسی نمایید و دقت کنید که مدل آن با دستگاه تلفن منطبق باشد. صحت شارژر را با شارژ گوشی توسط شارژر مشابه که می‌توانید در مراکز فروش و نگهداری تلفن همراه بیابید، امتحان کنید. در صورت شارژ تلفن به وسیله شارژر مشابه، مشکل از شارژر است. در صورت عدم رفع مشکل یا ناتوانی در تست، گوشی را به مرکز خدمات پس از فروش ببرید.

 § دستگاه تلفن همراه، روشن نمی‌شود؟

در اولین قدم، گوشی را به شارژر متصل نمایید و آن را به برق وصل کنید. چند دقیقه صبر کنید و پس از چندی، دوباره گوشی را روشن کنید. این مشکل می‌تواند به علت تخلیه کامل باتری دستگاه اتفاق بیفتد. در صورت عدم رفع مشکل، موارد گفته شده برای سؤال قبل را ملاحظه کنید و باتری و شارژر را بررسی نمایید. به باتری تا شارژ کامل فرصت دهید. زیرا بعضی اوقات علامت مقدار باتری نشان‌دهنده شارژ باتری نیست. در صورت عدم رفع مشکل، گوشی را به مرکز خدمات پس از فروش بفرستید.

 § باتری گوشی به سرعت خالی می‌کند و همیشه اعلام می‌کند که در حالت‌ low است؟

این مشکل نیز با سه عضو اصلی دستگاه یعنی باتری، شارژر و خود گوشی ارتباط دارد. در ابتدا باید به مدت عمر گوشی توجه کرد. در صورتی که مدتی طولانی از عمر دستگاه و باتری می‌گذرد (البته این مدت می‌تواند از یک تا پنج سال متغییر باشد) وقت آن فرا رسیده است که به فکر خرید یک باتری نو برای گوشی خود باشید. البته ابتدا باید از سلامت شارژر خود مطمئن شوید و در صورت اطمنیان از سلامت شارژر، به فکر خرید باتری، البته از نوع اصل، باشید.
 
در صورتی که گوشی را به تازگی خریده‌اید، بررسی کنید که از باتری اصل و شارژر مرتبط استفاده می‌کنید یا خیر. معمولاً شرکت‌های سازنده، برای اطمینان از اصل‌بودن قطعه‌ای مثل باتری، روش‌هایی را در نظر گرفته‌اند. به‌طور مثال نوکیا هولوگرام خامی را بر روی باتری قرار داده و شماره‌ای بر روی آن نصب کرده که با مراجعه به سایت این شرکت و وارد کردن عدد، می‌توانید از اصل بودن باتری مطمئن شوید.

 § صدای تماس‌ها بسیار بد و مغشوش بوده یا قطع می‌شود؟

قطع تماس یا کیفیت پایین صدا، نتیجه قدرت پایین سیگنال یا وقفه‌هایی است که در پوشش شبکه وجود دارد. قدرت پایین سیگنال از دو جهت ایجاد می‌شود که قسمت عمده آن مربوط به شرکت سرویس‌دهنده و پوشش آنتن‌ها است و قسمت دوم نیز به گوشی مربوط می‌شود، که عواملی مانند طرز گرفتن گوشی در دست نیز در آن دخیل می‌باشند.

گوشی‌های تلفن همراه یا دارای آنتن خارجی هستند که به صورت برآمدگی کوچکی در بالای تلفن مشهود است، یا آنتن در داخل بدنه گوشی جاسازی شده است در هر دو حالت، باید توجه داشت که آنتن یا یک‌ششم فوقانی گوشی توسط دست پوشیده نشود. معمولاً طرزِ صحیح گرفتن گوشی در دفترچه راهنما ذکر شده است. بر روی صفحه نمایش یک نمایشگر، مقدار قدرت سیگنال دریافتی را نشان می‌دهد.

برای افزایش قدرت سیگنال دریافتی، گوشی خود را مقداری جابه‌جا کنید و یا محل خود را تغییر داده و در صورتی که داخل یک ساختمان هستید، به سمت پنجره حرکت کنید. در صورتی که در یک منطقه خاص به‌طور مرتب این مشکل را دارید، این مسئله به پوشش شبکه مربوط است و اطلاعات تکمیلی را باید از سرویس‌دهنده خود بخواهید. 
 
 § تلفن زنگ نمی‌زند؟

مطمئن شوید که تلفن روشن است و قدرت سیگنال آن کافی می‌باشد. در بعضی مدل‌ها، در صورتی که ‌Headset به گوشی متصل باشد، صدای زنگ از بلندگو پخش نشده  و فقط از طریق ‌Headset شنیده می‌شود. ‌‌Headset را جدا کرده و دستگاه تلفن را مجدداً تست کنید تا ببینید مشکل حل شده است یا نه؟

در صورتی که دستگاه در حالت‌های ‌Silent،Flight ،Online و یا Meeting تنظیم شده باشد، زنگ نمی‌زند. دستگاه را در حال General یا Normal قرار داده و مجدداً بررسی نمایید.

بررسی کنید که زنگ دستگاه، فعال و تنظیم باشد. همچنین حجم صدای آن نیز خیلی کم نباشد. چگونگی تنظیم حجم صدا در دفترچه راهنمای گوشی موجود است. اگر سیستم جابه‌جایی تماس دستگاه فعال باشد، تماس‌های شما به‌طور مستقیم به صندوق صوتی یا به شماره‌ای دیگر وصل می‌شود. برای قطع این سرویس، به دفترچه راهنمای گوشی و سرویس‌دهنده خود مراجعه کنید. البته  آسیب گوشی و قطع بلندگو نیز می‌تواند باعث زنگ نزدن تلفن شما بشود.

 § چگونه می‌توان نرم‌افزار دستگاه تلفن خود را بروزرسانی نمود؟

نرم‌افزار اصلی دستگاه تلفن یا ‌Firmware یک نرم‌افزار نوشته شده و آماده توسط شرکت سازنده گوشی است که در درون دستگاه نصب شده است. گاهی شرکت‌های سازنده به خاطر مشکلات و یا هماهنگی با تجهیزات اضافی، مانند ارتباط ‌‌Bluetooth این نرم‌افزار را بروزرسانی کرده و بر روی سایت قرارمی‌دهند. در صورتی که اشکالات گوشی مربوط به این نرم‌افزار باشد، مراکز خدمات پس از فروش نسبت به این تغییر وتصحیح اقدام می‌کنند و البته باید توجه داشت که این کار خارج از توانایی افراد عادی است و نیاز به تخصص دارد تا باعث خرابی و عدم کارکرد گوشی نشود.  

نظرات 2 + ارسال نظر
لیست وبلاگ‌های به‌روز شده سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:20 ب.ظ http://update.1irani.com

سلام،
ضمن تبریک برای وبلاگ خوبتون، متأسفانه برخلاف توافق قبلی، نتوانستیم لینک «لیست وبلاگ‌های به روز شده» را در جای مناسبی در وبلاگتان، پیدا کنیم؛ زیرا نفس اضافه کردن لینک ما در این است که دوستان دیگر هم از سایت ما مطلع شوند تا بتوانند از مزایای رایگان آن استفاده کنند. لطفاً در صورت تمایل ابتدا لینک ما را در جای مناسبی قرار دهید، سپس، فرم مربوطه را که همراه ایمیل برای شما فرستاده شده است، مجدداً پرنمائید.
با تشکر

سعید حاتمی سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:20 ب.ظ http://weblog.1saeed.com/

سلام،
به عنوان مسؤول لیست «وبلاگ‌های به روز شده» بابت تاخیر در رسیدگی به درخواست شما، مبنی بر اضافه شدن وبلاگتان به این لیست، از شما دوست بزرگوار معذرت می‌خواهم.
حقیقتش خودم از بدقولی خوشم نمی‌آد؛ به همین خاطر سعی می‌کنم خودم بدقول نباشم. ولی دوره‌هایی در زندگی هست که کار و مسؤولیت زیادی گردن آدم می‌افته که از انجام دادن همزمانشون عاجزه.
درس و دانشگاه و از طرف دیگه مسؤولیت‌های شغلی که بخاطر تأمین معاش هستند و همینطور مسؤولیت‌های زیادی که در فضای اینترنت برای خودم ساختم (مثل بلاگ‌نیوز یا همین لیست وبلاگ‌های به روز شده) باعث شده رسیدگی به درخواست اضافه شدن لینک وبلاگ‌ها به لیست وبلاگ‌های به روز شده به تاخیر بیافتد و این بدقولی باعث عذاب وجدان خودم هم شده. ولی باور کنید وقتی از صبح تا بعدازظهر دانشگاه هستید و بعد از آن یکراست به سر کار می‌روید و آخر شب به خانه می‌آیید، فرصتی برای کارهای اضافه نمی‌ماند.
سه سال است «لیست وبلاگ‌های به روز شده» پلی بین بلاگرهاست تا با وبلاگ‌های هم آشنا و از زمان به روز رسانی وبلاگ هم خبردار شوند. به طور متوسط روزانه ده تا بیست وبلاگ فرم اضافه شدن وبلاگ خود را به لیست، پر می‌نمایند که در هفته بیش از صد درخواست می‌شود. خود حساب کنید اگر رسیدگی به هر درخواست پنج دقیقه طول بکشد، در هفته باید بیش از ده ساعت صرف کاری کنم که نه تنها درآمدی از آن ندارم، بلکه بخاطر پهنای باند بالا هزینه سایت بیش از ده یورو (ده هزار تومان) در ماه است.
با اینحال عده‌ای از دوستان بجای حمایت از این سایت، بعد از اضافه شدن لینک خود، بلافاصله لینک آنرا از وبلاگ خود حذف می‌کنند که نهایت بی‌انصافی به این لیست است. یا دوستانی که بنا به دلایلی که نام بردم اضافه شدن لینکشان به تاخیر افتاده، حاضر نیستند چند هفته‌ای لینک این لیست در وبلاگشان باشد، که نفع آن اول و آخر برای خود آنها و وبلاگ‌های دوستانشان است.
حتی اگر این دوستان اضافه کردن لینک را یک معامله بدانند، این کار به صورت خودکار در این سایت انجام می‌شود و اگر از طریق لینک این سایت در وبلاگی، به این سایت مراجعه شود، در گوشه سمت راست لیست زیر عنوان «از اینجاها اومدند» لینک وبلاگ اضافه می‌شود.
در پایان باز هم از شما بخاطر تاخیر در رسیدگی درخواست شما عذر می‌خواهم. اگر لینک این سایت کماکان در وبلاگ شماست، از بزرگواری و صبر شما تشکر می‌کنم، اگر هم به دلیل تاخیر من آنرا حذف کردید، بخاطر آن مدتی که لینک در وبلاگ شما بود از شما سپاسگزارم، مطمئناً این محبت شما از طریق سیستم خودکار که شرح دادم، بی‌پاسخ نمانده.
شاد و موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد