قیمت -- گوشی های موبایل نوکیا و سونی اریکسون۲۳-۶-۱۳۸۵

اشاره:این گوشی ها جدید ترین گوشی های وارد شده به بازار ایران هستند و شما در ذیل با قیمت ان ها اشنا می شوید

به روز رسانی قیمت:  پنج شنبه 23 شهریور ماه 1385

 

سونی اریکسون k310

                                  ۱۲۸۰۰۰تومان با گارانتی سیتادل تله کام

سونی اریکسون p990

                                 ۹۵۰۰۰۰تومان با گارانتی سیتادل تله کام

سونی اریکسون w700

                                ۲۵۰۰۰۰تومان با گارانتی سیتادل تله کام

سونی اریکسون w300

                                ۲۳۰۰۰۰تومان با گارانتی سیتادل تله کام

سونی اریکسون k800

                                ۴۶۰۰۰۰تومان با گارانتی سیتادل تله کام

نوکیا n73

                                580000تومان با گارانتی الوصل(اتصالات)

نوکیا e70

                               ۵۰۵۰۰۰تومان با گارانتی الوصل(اتصالات)

نوکیاe60

                              ۴۲۳۰۰۰تومان با گارانتی الوصل(اتصالات)

نوکیا6708

                              ۴۶۰۰۰۰تومان با گارانتی الوصل(اتصالات)

نوکیاe61

                            ۴۱۰۰۰۰تومان با گارانتی الوصل(اتصالات)

 

موش و گربه بازی نوکیا و سونی اریکسون

 Nokia NokiaNokia

فرق سونی اریکسون با نوکیا به نظر من این است که سونی اریکسون به فکر ارائه ایده و رو کردن تکنولوژی جدید است اما نوکیا به فکر منافع اقتصادی.اما برتری نوکیا به سونی اریکسون کیفیت بسیار بالای گوشی های خود و مشخص بودن تمام کارخانه ها و تبلیغات زیاد و اطلاع رسانی غیرانتفاعی عالی است .شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که چرا نوکیا کاربران را تشنه نگه می دارد؟جواب این سوال خیلی پیچیده است و از ابعاد مختلف مایع می گیرد.یا سوالاتی مانند: که چرا طراحی نوکیا خیلی ضعیف و غیر حرفه ای است؟.چرا هنوز گوشی کاملی ساخته نشده؟.چرا عوامل تخریب کننده به راحتی یک گوشی فوقالعاده را از چشم می اندازند؟چرا روابط عمومی و سیاست های تبلیغاتی سونی اریکسون بسیار ضعیف است؟

درست است که رقابت باعث پیشرفت می گردد.چون اگر حتی رقابت نبود .تولید گوشی موبایل در یک مدل محدود می شد.اگر تبلیغات نبود فروش موبایل به چند فرد محدود می شد و حتی اگر روابط عمومی و ایجاد بستر و فرهنگ مناسب نبود ،استفاده از موبایل غیر ممکن بود.

علاوه بر فروش،خدمات پس از فروش عالی و خدمات رایگان با یک بستر مناسب فرهنگی و اجتماعی و تبلیغاتی

باعث تاثیر مثبت و رضایت خریدار می گردد.که نوکیا در این قسمت موفق و سونی اریکسون غیر موفق است.

شاید بپرسید ایا به صورت سهوی رقابت را به نوکیا می بازد یا عمدی.

اولابودجه ی نوکیا بسیار بالاتر از سونی اریکسون است.ثانیا نوکیا در فنلاند بسیار ازاد است و هیج مشکل بازرگانی و ...ندارد و بدون حاشیه است.اما سونی اریکسون در تضاد این قضیه قرار دارد و در امریکا قرار دارد تا مرز در حاشیه و قوانین بینالمللی و سیاسی و بازرگانی روبروست که باعث می شود نتواند بازارهای تشنه در حال توسعه مثل ایران را سیر کند و طبق قوانین هرگونه همکاری تحت پیگرد قانونی است به خاطر همین نمی تواند هیچگونه فعالیت عمقی را در کشورهای تشنه ی فناوری  تحت تحریم انجام دهد.

شر کت های رقیب این حفره فعالیتی استفاده می کنند و در همه حال سعی در تخریب این نام هستند.بنابرین سونی اریکسون به دلیل از دست ندادن بازارهای تشنه سوی بر مالزی اورده و از از طریق ان این بازارهای تحت تحریم را سیر میکند و درست است که کارخانه های فرعی فقط تحت لیسانس کارخانه ی مادر و اصلی هستند شاید دارای کیفیت به مراتب کم تری باشند ،البته از دست دادن بازار در یک سو با اداره ی بازار توسط کارخانه ی های تحت لیسانس برابری می کنند که شرکت های رقیب با یک رقابت به نظر غیر سالم علاوه بر بازار تحت تحریم کیفیت طیف بین المللی سونی اریکسون را زیر سوال می برد.

پس سونی اریکسون همچنان با ایده و ارائه ی تکنولوژی جدید و قابلیت های عجیب  و جلب نظر دیگران در برابر غول گوشی های موبایل یعنی نوکیا و سیاست هایش قد علم می کند.البته این ها بر مبنای این نیستند که نوکیا تکنولوژی ارائه و مانور نمی دهد چرا نوکیا با همکاری با سیمبین و کارل زایس و در اینده احتمالا با اپل و حفظ موقعیت و رعایت اصول رقابتی و حفظ بازار می تواند یکه تاز بازار باشد.اما اگر سونی اریکسون به فکر تلفیق هندی کم در گوشی های موبایل خود نباشد،(با توجه به تلفیق واکمن و سایبر شات و وگا و پی اس پی و..به سری های مختلف گوشی های موبایل سونی اریکسون می توان انتظار ان را کشد)ان وقت نوکیا برای همیشه شکست می خورد با توجه به همکاری سیمبین به صورت محدود با سونی اریکسون می توان انتظار گوشی کامل را فقط از سونی اریکسون کشید نه از نوکیا چون نوکیا اگر بتواند گوشی کاملی ارائه کند دیگر کسی به فکر گوشی های رده پایین با تفاوت قیمت کم نمی رود و نوکیا نابود می شود .(که این کار از نوکیا غیرممکنه.چون همکاران استرتژیک کم تری نسبت به سونی اریکسون داره)که نوکیا در تجربه ی کاری خود نشون داده کم تر ریسکی کرده!البته مبنای مدیریت امروزی بر پایه ی ریسک است.ایا نوکیا نیز مثل سونی اریکسون می تونه ثابت کنه که غیرممکن غیرممکنه؟

البته من اینده رو به سوی سونی اریکسون می بینم .البته نباید موتورولا رو نادیده گرفت . موتورولا ازنظر میزان فروش در رتبه ی دوم قرار داره و همانند سونی اریکسون با نوکیا رقابتی بسیار پیچیده و تنگاتنگ تری با ویژگی های متفاوت داره!در اینده مفصل تر بحث خواهیم کرد...

 

نکته:این پست هیچگونه قصد و هدف تجاری و تبلیغاتی و اقتصادی و سیاسی ندارد

 

دنبالک ها:

+منبع

سیاست های سونی و سونی اریکسون (قسمت اول)

 

تلفیق ادوات و تکنولوژی های دیجیتالی چند رسانه ای:

سونی اریکسون برای به کاربردن تکنولوژی جدید و ناب بر روی گوشی های موبایل خود بسیار ایده ال عمل می کند.سونی اریکسون برندی است که هر چند وقت یکبار یک ایده و سوپرایز ارائه می کند.

بدون شک شما با واکمن های محبوب سونی اشنا هستید که در مدت ها قبل بسیار محبوب بودند اما با منسوخ شدن نوار کاست کم کم از محبوبیت ان ها کم شد.اما سونی با یک مدیریت عالی هم محبوبیت واکمن را حفظ کرد و هم محبوبیت ام پی تری پلیرها و هم گوشی موبایل خود را!می پرسید چگونه؟سونی اریکسون که از افزایش رویکرد افراد به دستگاه های چند منظوره چند رسانه ای اطلاع داشت با یک اقدام عجیب لقب واکمن (walkman)را به گوشی های که مخصوص این سری ساخته بود داد. و گفت که کیفیت و امکانات بسیار بالا در پخش موسیقی خاصیت این سری از گوشی های موبایل است و به همه ثابت کرد غیرممکن غیرممکنه!!!و با تبلیغات زیاد و استفاده از شهرت واکمن توانست به یک موفقیت بسیار بزگ دست پیداکنه.و گوشی موبایل و پخش کننده موسیقی رو به توازن برسونه.

خوب شما شاید نام دوربین های محبوب سایبر شات را شنیده اید پرفروشترین دوربین دیجیتالی در این روز ها،کیفیت بسیار بالا و امکانات متمایز و بی نظیر و کامل،سونی این بار نیز مثل قبل با هدف یکپارچه سازی ادوات دیجیتالی چند رسانه ای و به توازن رسیدن ان ها لقب سایبر شات(sybershot)را به گوشی های خود دادو مثل قبل با استفاده از تبلیغات بسیار این گوشی ها رو با نام سایبر شات تلفیق داد وتوانست این بار دوربین عکاسی رو با گوشی موبایل به توازن برسونه.

خوب از تکنولوژی های سایبرشات و واکمن گذشتیم که حالا همه به صورت مستقل ارائه میشه هم به صورت دستگاه های یک پارچه ی ادوات دیجیتالی چند رسانه ای!!!

خوب حالا بگذارید اشاره ای هم به تلویزیون های وگا ساخت سونی بیندازیم،کیفیت بی همتا و استثنایی و مجموعه ی از کلکسیون امکانات با عث شد به پرفروش ترین و موفق ترین تلویزیون تاریخ تبدیل بشه،اما سونی اریکسون وعده داده در اینده ی بسیار نزدیک با ارائه سری وگا ،کیفیت تصویری منحصر بفرد و امکان دیدن تلویزیون رو فراهم کنه!!.

سری بعدی سونی اریکسون pspکنسول دستی پلی استیشن سونی یعنی حداکثر تفریح و سرگرمی و تجربه ی بازی با کیفیت و امکانات بسیار بالا.

خوب تجربه ی موسیقی با سری واکمن و تجربه ی عکاسی با سری سایبر شات و تجربه ی تلویزیون با سری وگا و تجربه بازی و سرگرمی با سری pspوتجربه ی همه ی این ها با با گوشی موبایل!.

برداشت:

سونی اریکسون برندی است که همیشه ایدهی جدیدی رو می کند و ادوات چند رسانه ی را به یک دیگر تلفیق میدهد.

 

دنبالک ها:

+منبع

ادامه دارد...

نوکیا 8800 Sirocco

نوکیا گوشی ۸۸۰۰،ادیشن Sirocco(گردباد)رو معرفی کرد از تفاوت ان با نوع ۸۸۰۰معمولی به طراحی زیباتر و امکانات بیشتر و بهتر گوشی می توان اشاره کرد .

تفاوت ها با نوکیا۸۸۰۰:

+امکان اضافه کردن کارت مموری microSD

+بلوتوث ورژن۲

+دوربین۲مگاپیکسل

+صدای بهتر

+۱۲۸ مگابایت حافظه ی داخلی

+طراحی زیباتر

 

دنبالک ها:

+مقایسه ی کامل فنی بین دو گوشی نوکیا ۸۸۰۰ و نوکیا 8800 Sirocco

+منبع

 

گارانتی‌های معتبر گوشی تلفن همراه

Nokia 7390

گارانتی‌های معتبر گوشی تلفن همراه در بازار داخل کشور اعلام شد. به گزارش خبرگزاری فارس، پس از گذشت چند ماه از اعلام تعرفه 60 درصدی برای واردات گوشی تلفن همراه گارانتی‌های غیر اصل در بازار به شدت افزایش یافته است.

براساس این گزارش لیست کامل این گارانتی‌ها بدین شرح است: 

 نوکیا: اتصالات، پارس ایراتل، سیتادل‌ تلکام، موبایل پلاس و خدمات طلایی نوکیا (نیا)
 (لازم به ذکر است شرکت سیتادل تلکام از ابتدای امسال روی گوشی‌های نوکیا کار نمی‌کند)
 سونی اریکسون: سیتادل تلکام
 ال جی: پرشین تلکام
 سامسونگ: پارس قائم
 زیمنس: پارس پردیس قشم
 پن‌تک: فیتکو
 موتورلا: تلفن‌نیکا
 فیلیپس: برامان
 ساژم: رانجو
 آی میت: فیتکو
 هیوندای: پارس نیکاتل
 حایر: انتخاب

دنبالک ها:

+منبع

هرآنچه از نوکیای خود نمی‌دانید!

 اشاره :
پاسخ به پرسش های متداول درباره تفاوت ها و قابلیت های مدلهای مختلف گوشی موبایل نوکیا

 

دنبالک ها:

+دانلود

+توجه:برای دانلود بر روی نماد+ لینک های بالا کلیک راست و save target asرا برگزینید

+برای مشاهده صفحات شما به نرم افزار microsoft wordنیازمندید

+منبع

معرفی تمامی سیستم عامل های گوشی های همراه

اشاره:

با توجه به امکاناتی که دیگر تقریبا همه ی موبایلها دارای آن هستند ( مثل دوربین – ضبط وپخش صوت وفیلم - صفحه رنگی و .... ) مهمترین اصل دسته بندی راشاید بتوان سیستم عامل گوشی نامید .

پس برای شروع باید دو چیز را در نظر گرفت و موبایلها رابطور کلی در یکی از آن دو شاخه ی اصلی و کلی قرار داد و آن ، این است که آیا موبایل مورد نظر دارای سیستم عامل است یا فاقد آن ( اگر موبایلی فاقد سیستم عامل باشد از یک پلـــــت فرم ساده مثل جاوا یا بلک بری استفاده می کند ) در دنبالک ها شما با تمام جیک و پیک سیستم های موبایل اشنا می شوید

 

 

دنبالک ها:

+دانلود مقاله

+توجه:برای دانلود بر روی نماد+ لینک بالا کلیک راست و save target asرا برگزینید

+برای مشاهده به مایکروسافت ورد نیازمندید

+منبع