مایکروسافت و بازار تلفن‌های همراه

اشاره :
درباره مایکروسافت این عبارت بسیار تکرار می‌شود: "این شرکت هرگز تسلیم نمی‌شود". پس از گذشت یک دهه از آغاز فروش نسخه مختصر شده‌ای از ویندوز که برای تجهیزات الکترونیکی غیر از پی‌سی تهیه شده‌است، سلطان نرم‌افزار جهان بالاخره در بازار پرافت وخیز تلفن‌های همراه حرکتی معنی‌دار را از خود نشان داد. با این حال فرضیه عجیبی در این میان مطرح است. مطمئناً مایکروسافت هنوز در حال اعمال فشار روی بازار تجهیزات موبایل است تا این دستگاه‌ها را با ویندوز خود (که پس از تغییر نام‌های بی‌شمار اینک Microsoft Windows 5.0 Mobile نامیده می‌شود) هماهنگ نماید. اما در حال حاضر این شرکت در حال تعقیب هدف مهم‌تری است: قرارگیری در مرکز یک پورتال کاربردی برای تجهیزات موبایل؛ از موسیقی قابل انتقال گرفته تا ایمیل و پیغام‌رسانی بی‌سیم و تلویزیون موبایل.تاثیر و نتیجه این عمل، مایکروسافت را در جایگاهی قرار می‌دهد که برای تمام کارهای جذاب و وسوسه‌برانگیزی که مردم می‌توانند با موبایل خود انجام دهند، استاندارد تعیین کند و نقش یک واسط را بین تولیدکننده و مصرف‌کننده ایفا نماید. به گفته Ben Wood تحلیلگر ارشد موبایل از مرکز تحقیقاتی گارتنر، مایکروسافت دریافته است که دیگر نمی‌تواند با فروش سیستم عامل برای تجهیزات قابل‌ حمل پول بیشتری درآورد. به‌همین خاطر حالا به دنبال هدفی به‌مراتب بزرگ‌تر است.

 

دنبالک ها:

+دانلود  مقاله

+توجه:برای دانلود بر روی نماد+ لینک بالا کلیک راست و save target asرا برگزینید

+برای مشاهده به مایکروسافت ورد نیازمندید

+منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد