نوکیا 6060؛ زیبای بدون درگاه!

نوکیا 6060؛ زیبای بدون درگاه!

نوکیا 6060 یک گوشی ساده با ابعاد 24*44*85 میلی‌متر است. البته باید 5/‌1‌سانتیمتر آنتن را نیز به طول آن اضافه کنید. البته این روزها آنتن خارجی چندان جذاب به نظر نمی‌رسد و در حقیقت تأثیری در کیفیت تماس ندارد. ولی باز هم دسته‌ای از کاربران دوست دارند گوشی آنتن‌دار داشته باشند.

با آن‌که 6060 فاقد امکانات پیشرفته صوتی و تصویری است، می‌توان آن را پلی میان دو گروه از تولیدات نوکیا دانست: موبایل‌های ساده و موبایل‌های فانتزی یا مُد روز. این گوشی 92‌گرمی با رنگ مشکی و خاکستری زیبا و طرح فلزی خاص خود طرفداران ویژه‌ای دارد. به نظر می‌رسد 6060 می‌تواند در بازار شلوغ گوشی‌های ارزان‌قیمت جایگاه مناسبی کسب نماید. صفحه نمایش 65‌هزاررنگ TFT این گوشی تصاویر واضح و شفافی را نشان می‌دهد، ابعاد آن 128*160 پیکسل است و در نور مستقیم نیز خوانا است.

صفحه کلید 6060 بسیارخوب عمل می‌کند. کلیدهای آن نیز از ابعاد مناسبی برخوردارند و به راحتی می‌توانید با یک دست گوشی را باز و بسته نمایید. در کناره‌های گوشی خبری از دکمه یا کنترل نیست؛ البته به استثنای قسمت تحتانی که دو کانکتور جاسازی شده است: یکی برای شارژر و دیگری برای اتصال handsfree.

میان این دوکانکتور هم،  پورتی قرار دارد که نوکیا به آن plug and play می‌گوید. ولی تاکنون برای آن کابلی ارائه نداده است که مردم از آن استفاده کنند و به این صورت تنها مختص سرویس‌کاران باقی مانده است. باتری این گوشی از نوع 760 مگااهم است که حداکثر زمان آماده به کار 260 ساعت و زمان مکالمه دو ساعت و سی دقیقه را امکان‌پذیر می‌نماید.

یکی از نکات جالب این گوشی، چراغ قرمزرنگ چشمک‌زنی است که روی سطح خارجی جاسازی شده است و اطلا‌عاتی را درباره باتری، تماس از دست رفته یا پیغام رسیده ارائه می‌دهد. در انتها به صورت فهرست‌وار معایب و مزایای این گوشی را ذکر می‌کنیم:

مزایا:

- وزن سبک
- طراحی زیبا
- امکان استفاده از MP 3 به عنوان زنگ
- صفحه نمایش واضح و شفاف حتی در نورخورشید

معایب:

- پشتیبانی از دو باند (900.1800MHz) 
- عدم وجود صفحه نمایش خارجی
- نبود سیستم انتقال اطلا‌عات مانند درگاه مادون‌قرمز و بلوتوث
- GPRS کلا‌س شش که زیر حد استاندارد مورد استفاده اس

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی جمعه 12 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 04:50 ب.ظ

شما گفتید:
بهترین گوشی هم تا پایان خرداد ماه گوشی سونی اریکسون دابلیو 900است
فکر کنم امروز ۱۲ خرداد است عزیزم غیب گویی هم که بلدی
در ضمن آفرین به تو که یادداشتای خودتو مینویسی و کپی بر نمی داری

قاضی دادگستر چهارشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1385 ساعت 03:03 ب.ظ http://judge.blogsky.com/

با سلام و خسته نباشید
کما فی السابق از وبلاگ کاملا تخصصی شما در زمینه موبایل استفاده می کنم.
درپی موافقتان، شما را لینک کردم. منتظر اقدام مشابه شما هستم.
موفق تر باشید.
http://judge.blogsky.com/

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد